Nu så


(Tagit bilden från Google)


Hejsan allihopa
Nu har jag inte bloggat på länge, men nu så. Måndag idag, jag skriver om torsdag, fredag, lördag, och söndag; av veckan som gått.


Torsdag
Kommer faktiskt knappt ihåg  x'$
HAHAHAH, vi får se om jag kommer på någo  ... NU kommer jag ihåg.


Väcktes av Jack. Han drog upp dörren till mitt rum. "Sara, Sara, Saaraaaaa" "JA?!" svarade jag, men då gick han ju så klart ut. Dumt? Jag skulle egentligen fått sova mer än en halvtimme mer  ;o
Iaf så: Var jag och kollade på Jack när deras lag spelade mot Malmö på Laxacupen. Emma kom någon minut efter dom börjat spela matchen  :) <3  Vi kollade på matchen. Jack och dom förlorade med 10-1 tror jag det var.. Kom hem. Gjorde inte så mycket mer denne dag?

Fredag
Vaknade tjugo över fem på morgonen. Låg helt klarvaken. Somnade vid kvart över sju. Jack kom in och väckte mig kvart i åtta. Jag och Emma skulle och kolla när Jack och deras lag spelade Laxacupen (den var torsdag, fredag, lördag OCH söndag. En eller två matcher på dag. Tre kanske?) idag igen. Typ en kvart innan man skulle åka ringer P11:s tränare Niklas; och frågar om jag vill spela med dom. "Ööh, ah..?" För Emmas lillebror Johan skulle spela. Jag skulle åka med Emma eftersom pappa jobbade. Så då skulle jag iaf vara med. Emma tog också med sig saker eftersom hon bara är ett år äldre, och tjej; så att hon alltså ska kunna vara med. Så när vi kom fram så fick hon också vara med  :>
Vi spelade två matcher vann en, förlorade den andra. Jag gjorde två av målen i första matchen  :D
Jag och Emma sov över eftersom vi skulle spela i morgon igen. Kulkul  :) <3

Lördag
Vi vaknade. Åt frukost. Byttade om till fotbollskläder. Åkte in till Laxacupen och spelade en match. Matchen var mot Torup/Rydö som jag inte alls gillar  ^o)
Blev 2-2 till sist. Vi ledde med 2-0, men dom fick in 2 i slutet av matchen  :/  Blev straffar direkt. Som tur var slapp jag ta någon. Eller jag skulle ifall det blev lika efter dom första fem. Vi vann med 5-3 eller var det var. Så egentligen skulle vi gått till C-final; alltså matchen om tredjepris. Men efter matchen så började dom tjabbla om att jag var ett år äldre, alltså 12. Men jag är lika gammal som dom andra killarna, elva alltså. Så frågade dom om Emma var 97:a. Det är hon ju. Iaf var man tvungen att söka dispans (stavning?) även om hon var tjej. ..Tjejer brukar alltid få vara ett år äldre när dom spelar med killar.. Så iaf lämnade dom in protest. Dom hade inte sökt dispans för Emma; så Torup/Rydö-puckona vann matchen. Grattis. Väldigt rättvist! :(
Åkte till båtbryggan. Grillade. Cyklade sen hem därifrån. Till Thomas och Gittan; våra "grannar". Kom dit lite innan 2o.oo. Kom inte hem förrän elva eller något. Puh.
Somnade inte på ett tag.. men sen sov jag hela natten.

Söndag
Väcktes sju. Åt frukost, bytte om och sånt. Åkte in till Laxacupen idag igen. Vi värmde upp. Spelade sen match. Förlorade  :/  Men under matchen när jag tog bollen från en kille och fintade av två; på kanten vid deras sida; så sa någon av deras tränare "kom igen Oskar, det är en tjej!" eller vad han nu hette. Förolämpning? Så om man är kille så SKA man spela bättre fotboll än tjejer?  Puckon  ;o
Det som var riktigt surt var att Torup/Rydö mötte ett rätt dåligt lag i C-finalen så att dom vann, och fick ett pris. Aaah, va arg jag blev. Det skulle ju egentligen varit vi  :/
Kom hem, duschade. Ritade en teckning till Robin i två timmar, blev rätt nöjd faktiskt  ^^
Packade massor utav grejer som jag ska ha till Eskilscupen på torsdag. Eller, det var inte jättemycket men var svårt och få plats med på cykeln  xP
Kom dit, så hade Robin-trögot ätit upp tårtan. Dumma unge. Förresten är han trögt jobbig  :o




Kram /SARA

Kommentarer
SARA

Besööhöhöök och kommenteeheera meer ;<

2009-07-27 @ 14:56:04
Personens blogg: http://theblackrose.blogg.se/

Kommentera nedanför

Vad heter du?:
Är du flitig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Har du en hemsida? Bloggens URL isf:

Vad har du på hjärtat? Skriv skriv skriv: