Måndag .. igen







Tjena Jan - Banan!





I skolan idag så hade vi inte något såå himla kul.
Vi skulle egentligen haft trampett, som är jättekul,
men vi fick ha trampett nästa måndag med Marie
(4B:s lärare) istället, och så kallat "tärningar" med
Knippe idag. Det går ut så att man har tre lag.
På ena sidan gympasalen står de tre lagen vid en
varsin kon, på andra sidan salen är det tre ..
mindre plintar (?) .. (en respektive plint per lag) och
de ska man typ hoppa hopprep runt (eller kicka med
någon boll, springa varv runt plinten eller .. ah)
beroende på hur många prickar man får när man
slår den här stora tärningen, så många hopp/kickar/?
ska du springa fram och göra när den andra i laget
kommit tillbaks. Den som först kommer till hundra
vinner. Ah, det gäller även om man kommer över
100, högst upptill 105. Fråga inte varför, räkna ut det
själv tack.



Efter skolan följde jag med Felice hem. Vi gungade
på en "gunga" som hänger i ett träd uppmot skogen/
trädgården hos henne. Det var asakul, men när Felice
skulle ta ett kort på mig, när jag var över skottkärran
som stod precis där bredvid; där vi var då så åkte jag
in i den. Eller .. jag välte den och så åkte jag tilbaka på
den och jag fick lite ont i höften, men aja  =P
Så då sa jag att hon skulle filmat, för att det var så
klantigt och det såg säkert jättekul ut också  x]
Vad hade hon då gjort? Jo, hon hade filmat det. Så vi
sa att vi skulle visa det i skolan i morron, eller.. inte..?
Just det ja, när jag gick hem från henne så var klockan
ungefär halv sju och då så tändes alla lampor, precis
samtidigt. Ping., plong och så vips (!) var alla tända  xD



Nu tittar jag på Familjen annorlunda och innan, halv
åtta till åtta så tittade jag på Halv åtta hos mig. Halv
åtta hos mig
är faktiskt rätt bra. På Familjen annorlunda
så gillar jag mest den där familjen som har tio barn,
sen de som har åtta och till sist de som har de jobbiga
fem barnen  x'P



Nu ska jag gå och titta färdigt på Familjen annorlunda
och sen så ska jag g....å och göra mig färdigt och så
ska jag göra något och så ska jag läsa lite  C8





Kram
Besök mig gäärna fler gånger! <33





.


Kommentarer

Kommentera nedanför

Vad heter du?:
Är du flitig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Har du en hemsida? Bloggens URL isf:

Vad har du på hjärtat? Skriv skriv skriv: