Tors, fre, och lör-dag


Tjoo!




I torsdags så hände väl inte så mycket märkvärdigt.. Vi spelade match mot Alet på eftermiddagen/kvällen. Alla var glada och så, så det gick då självklart bra för oss ju.
Vi vann med 10-1, jag gjorde 3 mål tror jag. Egentligen ett till, men när jag sköt nuddade Emma den lite med rompaan x)
Gjorde något inlägg som det blev mål på också ^.^
Kulkul.


Fredag (yesterday): vi var på Varbergs fästning med skolan, alla 4:orna åkte dit. Trodde det skulle bli rätt så trist, men det var väldigt kul faktiskt. Guiden berättade lite historia om olika personer. Vardberg (Vaktberg) har Varberg fått sitt namn ifrån, även berget där fästningen ligger. Det har jag lärt mig nu  ;D
På museet så såg vi Bockstensmannens kläder, skelett och hjärna.. Vi provade också "barn"-kläder från Medeltiden, det var antagligen modeller av kläderna som fanns då. Jag hittade en jättefin klänning (faktiskt!!) som jag skulle (seriöst alltså) vilja ha. De var guldig med gröna rutor på framsidan typ, svårt att förklara.. men det skulle varit svarta och vita rutor istället (på "rutorna"), skulle det varit det skulle jag tagit den! XD Nej då, men den var nice  ^^
Just ja, så fanns det en "butik" på nedervåningen och där kunde man köpa godis, saker för flera hundra kronor och ja. Jag köpte 10 st lakritspinnar (rötter är det om man ska ha helt rätt) som jag sög och tuggade på i stort sett hela dagen ^.^
Olivia köpte två klubbor. När vi gick till en "fiskbutik" precis innan vi skulle åka "hem"; gick nästan alla in och köpte en varsin glass. (Det fanns där!) Vissa (typ två stycken) gick in till Hamnkiosk-en som låg en liten liten bit ifrån butiken där vi var. Jag och Olivia köpte en varsin MAgnum-glass; Almond  ;)
Olivia följde med mig hem efter skolan sen. Vi hoppade studsmatta, cyklade, körde vår 90 cc fyrhjuling och lite sånt. Jo, jag och Olivia skulle kasta "råa popcorn" (såna hårda majssaker) på Jack och hans kompis Jocke, när vi hade gjort det trodde vi ju att dom skulle springa efter oss, så vi skulle springa uppför trappan och då rev jag mig på en vass kant vid trappan. Hela "hudlagret" gick väck, efter tio sekunder började det blöda, hela lillfingret var helt rött. Jag och Olivia gick ut till pappa, han stod och pratade med en gubbe. Jag sa vad vi hade gjort och att jag slog i mig, bla-bla-bla. Han sa att jag skulle gå in och skölja av det och sätta ett plåster på; så att det slutade blöda. Jag gjorde det efter ett litet tag (höhöhöh), jag och Olivia tog liksom lite kort på det.. Så jag sätter väl in det och lite andra bilder också senare någon gång ^o^
.. Så nu har jag ett litet köttsår vid knogen på höger lillfinger ..
Iaf så frågade jag Olivia om vi skulle sova över, hon tyckte det var en bra idé så vi gick till pappa som vaxade båten, jag frågade om det gick. Kanske sa han, "men, vaddå kanske? Varför får vi bara kanske?" Han frågade om jag hade något imorrn. "Nej, det är bara Jack som har match" sa jag då. Då så sa han att det gick  :)
Olivia gick in och ringde hennes mamma, hon var och handlade. Det gick kanske. Hon ringde någon mer gång. Sen ringde hon till sin pappa och frågade om det gick (efter en stund). Då så gick det  :)(:
Vi frågade pappa om vi fick sova i båten, det fick vi. Så vi sov i båten inatt. (Den stod på vår gård. Pappa o Karin skulle lägga i den idag) Kul, fast liiiite läskigt igår, lite innan midnatt.. Vi somnade typ klockan 00.. Höhöh (y)


Dagen: jag vaknade några gånger inatt/tidigt i morse, men jag somnade om. Vaknade sen tjugo minuter över åtta igen. Höll på lite med mobilen, tittade på mina bilder. Karin ringde vid halv, jag och Olivia hade en av våra hemtelefoner i båten. Så vi hörde det, Olivia vaknade då till ljudet av en telefon idag  ^^'
Efter två minuter ringde pappa till oss och sa att vi skulle äta frukost när Karin kom och hon skulle komma när som helst. När hon kom gick vi in i pyjamas (jag hade bara en stor tröja, så frös liite om benen) och åt frukost. Sen hoppade vi lite på studsmattan efter vi hade borstat tänderna och klätt på oss "vanliga" kläder. Sen tittade vi på Jacks match, mot SNFF. SNFF låg tydligen först i serien, så Jack och deras lag förlorade med 3-0. Ett mål var det egentligen offside på  "/
Vi hoppade lite när vi kom hem, sen skulle Olivia hem. Pappa och Karin kom hem, vi åt lite. Jag åt flingor  xP
& nu, nu bloggar jag.
Om någon timme ska vi cykla till farmor för att fyra mors dag idag, istället för imorrn. Sen ska vi sova i båten nere i Lgn (förkortning....?) 
Finalen på Robinsson 2009, där Jarmo kommer att vinna hela skiten mot de andra tre fjollorna  ;D
Imorrn är det mors dag. Grattis alla mammor  ;) 




Skriver imorrn igen. 
Kramar från Sara <3
 (  ← jag som "drömmer" ^^  )


Kommentarer

Kommentera nedanför

Vad heter du?:
Är du flitig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Har du en hemsida? Bloggens URL isf:

Vad har du på hjärtat? Skriv skriv skriv: